
Czy torebka od Prady, Louis Vuitton lub kostium od Chanel mogą zwiększyć szanse na znalezienie lepiej płatnej pracy? Czy to możliwe, aby ubrania przesądziły o naszej karierze?
Według informacji opublikowanej w Harvard Business Review, osoba w ubraniach luksusowej marki ma większe szanse na angaż i jest lepiej postrzegana przez rekruterów.
„Badanie pokazało, że osoby, które ubierają się w znane marki mają większą szansę, żeby otrzymać wymarzoną pracę. Dodatkowo mają możliwość negocjowania wyższego wynagrodzenia w związku z tym, że luksusowe marki podkreślają to, iż już odniosły sukces i je na nie stać” – mówi newsrm.tv Marek Jurkiewicz, dyrektor zarządzający InfoPraca.pl.
Badanie udowodniło też, że metka luksusowej marki musi być widoczna i nie ważne na jakim jest ubraniu. W badaniu wykorzystano podobną odzież, lecz na części były znaki firmowe luksusowych firm, a na innych już tylko sieciowych. Efekt był dostrzegalny tylko w przypadku, gdy logo marki premium było widoczne. Badanie przeprowadzono w USA. Czy zasada działa także w Polsce?
„W moim odczuciu chodzi o to pierwsze wrażenie, czyli jak jesteśmy ubrani w zależności o jakie stanowisko się staramy, na jakim poziomie. Wtedy ważne jest, żeby ubrać się schludnie adekwatnie do sytuacji, stanowiska i branży. Ubiór i marki premium mogą być dwojako odebrane. Jako coś, co jest ponad miarę – w zależności od tego, na jakie stanowisko aplikujemy. Mogą być też odebrane pozytywnie. Pamiętajmy, aby starając się o pracę po prostu nie przesadzić ani w jedną ani w drugą stronę – dodaje Marek Jurkiewicz.
Materiały prasowe