You are here
Home > Inspiracje > Kuchnia > Chcesz zainwestować w gastronomię? Sukces gwarantowany!

Chcesz zainwestować w gastronomię? Sukces gwarantowany!

Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów i beztroskiej zabawy. Wakacje to dla większości czas odpoczynku. Niektórzy przekonują, że nic tak nie poprawia humoru( i stanu portfela) jak otwarcie niszowego biznesu, który odniesie sukces rynkowy. Portal www.PrzejdznaSwoje.pl nieustannie przeczesuje zasoby sieci w poszukiwaniu nowych, niespotykanych dotąd w Polsce biznesów, które można otworzyć i co najważniejsze – zarobić na nich. Redakcja portalu przygotowała zestawienie ciekawych pomysłów na otwarcie działalności gospodarczej, które z pewnością przydadzą się w sezonie letnim. Branże – gastronomiczna i turystyczna notują w tym czasie największe zyski.

The Little Pearl – kawior w nowym wydaniu

Richard Brauman zawsze kochał kawior. W 2005 roku, znużony poszukiwaniem idealnego kawioru, pan Brauman postanowił otworzyć własne przedsiębiorstwo o nazwie The Little Pearl. Zaczął sprzedawać kawior, zbierany w hodowlach, w których ryby są dobrze traktowane i karmione naturalnym dla nich pożywieniem. Kawior zbierany jest z dużą częstotliwością, co pozwala na ograniczenie środków konserwujących do minimum. Wyjątkowy smak kawioru został doceniony w 2007 roku, kiedy to międzynarodowe jury przyznało wyrobom The Little Pearl miano najlepszego kawioru w Stanach Zjednoczonych.

Mini donuts – alternatywa dla rodzimych pączków?

Pomysł na ten biznes niewątpliwie mieści się w dość obszernej definicji małej gastronomii i  nie wymaga dużych nakładów finansowych. Mowa o wypieku małych pączków zwanych donuts. Gdzie można więc z tym biznesem wystartować? Centra handlowe, miejscowości wypoczynkowo turystyczne, imprezy plenerowe wszelakiego rodzaju. Biznes może być sezonowy lub całoroczny. Może on stanowić uzupełnienie już istniejącego punktu gastronomicznego z lodami, goframi, istniejącej cukiernio-kawiarenki lub być całkowicie samodzielny tj. bazujący tylko na sprzedaży donutsów.

BUStaurant – luksusowa kuchnia na kołach

Na ulicach Stanów Zjednoczonych od pewnego czasu pojawia się staromodny autobus z wielkiej Brytanii. Został on specjalnie przerobiony, aby w jego wnętrzu mogła normalnie funkcjonować firma gastronomiczna. Na pomysł zbudowania pojazdu wpadli Travis Schmidt i Jason Freeman, którzy nie byli zadowoleni z pracy w przerobionych ciężarówkach i vanach. Pomyśleli, że dodanie do wehikułu kolejnego piętra, sprawi, że ich restauracja będzie, dosłownie i w przenośni, na wyższym poziomie i nie pomylili się. Restauracja cieszy się powodzeniem i zyskała już wileu stałych klientów.

Produkują wina…dla psów!

Dobre trunki lubi każdy z nas. Pomysłowa firma ze Stanów Zjednoczonych poszła o krok dalej i wymyśliła…wina dla psów. Dog Lovers Wine Club został założony przez Carivintas Winery jako miejsce do kupowania wina klasy premium, dzięki któremu miłośnicy psów "mogą świętować” ważne dla nich wydarzenia razem ze swoimi towarzyszami.
Członkowie klubu raz w miesiącu są zaopatrywani przez winiarnię. Wino, produkowane przez najlepszych lokalnych plantatorów, dostarczane jest wprost do domu. Co miesiąc na etykiecie pojawia się inny pupil.

Kawiarnia serwująca …porady prawne

Usługi prawnicze kojarzone są zwykle z wysoką ceną, napiętą atmosferą i małą dostępnością. Ten stan rzeczy postanowił zmienić Jeff Hughes, młody prawnik ze Stanów Zjednoczonych.
W 1995 roku założył on bardzo nietypową kawiarnię, która oprócz świeżo palonej kawy i deserów serwuje klientom porady prawne. W Legal Grid można zasięgnąć porady w każdym zakresie. Co tydzień kawiarnia otwiera podwoje dla cenionych ekspertów w konkretnych branżach.

 

Basen rozkładany na środku jeziora

Pływaj swobodnie w jeziorze! Firma Magic Swim stworzyła rozkładany basen do użytku na terenie jeziora lub morza. Dzięki temu, że izoluje dokładnie z każdej strony, woda potrafi być o kilka stopni cieplejsza niż w morzu. Montaż takiego basenu zajmuje około 5 minut i potrzebny jest tylko kompresor by napompować burty. Świetna sprawa nie tylko do oceanu, ale i na Polskie mazurskie jeziora, jeśli lubimy wiedzieć, na czym stoimy;)


Yogurtini – restauracja z pomysłem

Wyjeżdżając do południowej Kalifornii można poza pięknym słońcem odnaleźć kilka innych interesujących miejsc. Niewątpliwie stan ten należy do najbardziej innowacyjnych na świecie. Nie inaczej jest w naszym najnowszym pomyśle na biznes. Natasha Nelson stworzyła kawiarnię Yogurtini. Razem z siostrą już jako młode dziewczyny uwielbiały jeść mrożone jogurty. Często informowały się na bieżąco o nowych dodatkach na rynku. Jednak, gdy wracały z Kalifornii do rodziny w Arizonie nie miały już za dużego wyboru. Postanowiły napisać business plan i otworzyły własny lokal z wytwarzanymi przez klientów przysmakami.

Traveleyes – podróże dla niewidomych

Portal turystyczny Traveleyes powstał z inicjatywy Amara Latif’a, który częściowo utracił wzrok. Oferowane przez biuro podróże, organizowane są z myślą o osobach niewidomych i odbywają się w najciekawszych miejscach globu na terenie Europy i Afryki i obu Ameryk.

 

 

Artystyczny biznes turystyczny

W czasie zwiedzania obcego miasta nic nie przyda się bardziej niż wskazówki udzielone przez miejscowych. Co zrobić, kiedy nie ma się znajomego, który pomógłby zaplanować najbardziej atrakcyjną trasę? Wystarczy sięgnąć po nowe mapy z serii „à la carte”. My City à la Carte to połączenie ręcznie rysowanego planu miasta, dzieła sztuki i informacji, które przydadzą się każdemu zwiedzającemu. Szczęśliwi posiadacze pod ręką będą mieli tradycyjny plan miasta, plan komunikacji miejskiej, spis ulic, oraz powiększony plan najciekawszych okolic. Dodatkowo dowiedzą się gdzie miejscowi lubią jeść, bawić się, chodzić na spacery i jaki mają charakter. Każdy klient, wraz z mapą otrzymuje też list powitalny, który zawiera istotne informacje: gdzie wymienić pieniądze, jak poruszać się po mieście, jakie prezenty warto przywieźć etc.

One Light Charcoal – wygodny sposób na grillowanie

Pewnego słonecznego dnia Felipe Correa postanowił wprowadzić zmiany do swojej ulubionej rozrywki – grillowania. Każdy etap BBQ sprawiał mu ogromną przyjemność, oprócz jednego – rozpalania paleniska. Amerykanin nie mógł znieść intensywnego zapachu podpałki i długiego oczekiwania na odpowiednią temperaturę. Efektem jego kilkuletniej pracy jest prężnie działające małe przedsiębiorstwo i nietypowy produkt, który zyskał spora popularność wśród miłośników spędzania czasu na świeżym powietrzu. Mowa o One Light Charcoal czyli specjalnej torbie z węglem drzewnym. One Light Charcoal nadaje się do jednorazowego użytku. Całość podpala się specjalną, długą zapałką dołączoną do zestawu.

Udostępnij lub polub post:

Dodaj komentarz

Top