You are here
Home > Inspiracje > Ciekawostki > Internet źródłem kosmetycznych inspiracji

Internet źródłem kosmetycznych inspiracji

Ponad połowa Polek (56%) dowiaduje się o nowościach kosmetycznych z portali internetowych – wynika  z najnowszego badania przeprowadzonego przez społecznościowy portal NoweKosmetyki.pl.  Jeszcze więcej respondentek (60%) często sprawdza opinie internautek na temat konkretnego kosmetyku, a aż 24% robi to zawsze przed zakupem upiększającej lub pielęgnującej nowości. Świadczy to o wielkiej roli, jaką odgrywa Internet w rozwoju świadomości Polek o nowych kosmetykach.

Internet źródłem kosmetycznych inspiracji

Opinie innych internautek mają wielkie znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych, większe nawet niż promocje ogłaszane przez firmy kosmetyczne lub sieci handlowe. 62% Polek kupuje  kosmetyki w promocjach niejako przypadkowo, gdy akurat trafią na nie w trakcie buszowania po sklepowych regałach. Kolejne 30% przyznaje, że wie o promocjach wszystko i kupuje w nich upatrzone, wybrane wcześniej kosmetyki.

Internet źródłem kosmetycznych inspiracji

Ponad połowa respondentek badanych przez portal NoweKosmetyki.pl (52%) dzieli się swoimi opiniami o poszczególnych kosmetykach z koleżankami, a 30% – z innymi internautkami. Wyprzedzają one nawet członków rodziny (18%). – Wyniki naszej ankiety pokazują wielką (i wciąż rosnącą) wagę społecznościowych portali umożliwiających użytkowniczkom wymianę opinii i informacji na temat kosmetyków i dbałości o urodę – podkreśla redakcja portalu NoweKosmetyki.pl. – Jest to potwierdzenie tezy, że sieć stała się „najlepszą przyjaciółką” konsumentek zainteresowanych tematyką kosmetyków.

Internet źródłem kosmetycznych inspiracji

Paradoksalnie wpływ Internetu na opinie Polek nt. poszczególnych marek kosmetycznych i konkretnych produktach nie wpływa na masową chęć ich zakupu przez sieć. Aż 54% respondentek na pytanie o zakupy on-line odpowiada „to nie dla mnie”, 26% je uwielbia, a 18% wybiera tę formę zakupów jedynie przed Świętami Bożego Narodzenia. Być może brakuje nam zapachu drogerii, namacalnego kontaktu z kosmetykiem i wymiany uwag ze sprzedawcą czy konsultantką. 56% Polek ocenia personel sklepów kosmetycznych jako kompetentny i dobrze poinformowany o nowościach, ale aż 44% – jako niekompetentny i niechętny do udzielania informacji.

Zdaniem Polek, marką mającą w Internecie najlepszy wizerunek jest Ziaja. O kilka długości wyprzedziła ona takich potentatów rynkowych jak Garnier, L’Oreal, Rimmel, Vichy czy Nivea. Pytanie to miało charakter otwarty, a więc przewaga świadomości marki Ziaja udowadnia skuteczność jej działań e-PR, lub po prostu pokazuje, że jest to marka bliska sercom wielu internautek, które osobiście stają się jej ambasadorkami…   

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 27 lipca – 31 sierpnia przez społeczności owy portal NoweKosmetyki.pl, na grupie 2400 Polek.

Udostępnij lub polub post:

Dodaj komentarz

Top