You are here
Home > Inspiracje > Dom i ogród > Washbasin+Watercloset na wystawie

Washbasin+Watercloset na wystawie

Do 5 września w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, można oglądać wystawę "21 design stories. Studia przypadków". Ekspozycja prezentuje przykłady nowoczesnego wzornictwa, które miały wpływ na wzrost rentowności sprzedaży. Wśród eksponatów znalazło się również urządzenie W+W firmy Roca.

Opracowany przez Innowation lab firmy Roca i zaprojektowany przez Gabriele i Oscara Buratti, projektantów Battiston Architects urządzenie Washbasin+Watercloset (W+W), łączy w sobie nowoczesną stylistykę i ekologiczne rozwiązania. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach ISH 2009 we Frankfurcie, organizowanych co dwa lata przez Design Council oraz Niemiecki Związek Izb Przemysłowych i Handlowych. Dzięki istotnym korzyściom oraz pomysłowości zyskał uznanie, czego dowodem jest nagroda Design Plus.

W+W zdobyło również nagrodę prestiżowego magazynu dla architektów Wallpaper – Gold Winner
w ubiegłorocznej edycji Product Innovation Awards – nowej produktowej kategorii konkursu Design Awards 2009. Jego celem jest promowanie doskonałości w projektowaniu wnętrz. Wyróżnienia Product Innovation Awards, przyznawane są produktom nowatorskim, które pokazują znaczącą rolę producentów we wprowadzaniu innowacji w branży projektowania wnętrz.

Pozostałe eksponaty prezentowane w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, to m.in. wiatrak bezłopatkowy, niszczarka do gałęzi, czy zasilana energią słoneczną lampa "eneloop". Nie zabrakło również produktów znanych już na polskim rynku jak pluszowe maskotki, które uczą dzieci, czym są

bakterie i jak powstają choroby oraz ozdobionych graficznym nadrukiem szczoteczek do zębów.

Dwudziestym pierwszym szczególny eksponatem na wystawie będzie stanowisko do pracy z komputerem w pozycji siedząco-leżącej. Obecnie stanowisko jest na etapie przygotowywania do wdrożenia na rynek, na wystawie pojawi się dopiero w lipcu.

Produkty podzielono na 7 kategorii (rozwój nowego produktu, sieć wymiany korzyści, udoskonalenie produktu, wyróżnienie produktu, materializowanie potrzeb, projektowanie odpowiedzialne, projektowanie zachowań), uwzględniających różne konteksty współczesnego wzornictwa. W każdym przypadku podkreślone są dominujące aspekty i wartości designu, które wyróżniają produkt, zapewniając mu wysoki popyt na rynku.

Wystawa "21 design stories. Studia przypadków" czynna jest od 1 czerwca do 5 września w Sali im. Wandy Telakowskiej w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie (ul. Świętojerska 5/7).
 

Udostępnij lub polub post:

Dodaj komentarz

Top