You are here
Home > Inspiracje > Ciekawostki > Dyrektorzy mniej wymagający od gospodyń domowych

Dyrektorzy mniej wymagający od gospodyń domowych

Codzienne drobne przyjemności przynoszą więcej zadowolenia kadrze zarządzającej niż gospodyniom domowym – wynika z badania „Piramida Przyjemności Polaków”* przeprowadzonego na zlecenie marki Lipton.

40,3% pracowników umysłowych i 39,1 % z kadry zarządzającej wskazuje na oglądnie telewizji jako przyjemność, z której najtrudniej byłoby im zrezygnować. Co warto podkreślić, wśród gospodyń domowych tę czynność wymienia tylko 28,6%. Osoby zapracowane większą wagę przywiązują także do celebrowania chwili  przy ulubionej herbacie (31,5%).

Wyniki raportu przeczą stereotypowi współczesnego menedżera, który w powszechnym mniemaniu relaksuje się przy bardziej wyszukanych czynnościach, jak gra w squash lub tenis. Jak się jednak okazuje kadra zarządzająca to ta grupa zawodowa, która najbardziej docenia chwile relaksu spędzone przy ciekawym programie telewizyjnym z filiżanką pachnącej herbaty. – mówi Maja Medowska, organizator projektu, przedstawiciel marki Lipton.

Różnice w postrzeganiu drobnych przyjemności pomiędzy różnymi grupami zawodowymi wynikają przede wszystkim z trybu pracy i przebiegu codziennych obowiązków. – Osoby zapracowane, które nie mają dużo wolnego czasu, czerpią więcej zadowolenia z celebrowania drobnych przyjemności, ponieważ kojarzą się im one z chwilą wytchnienia i oderwania od codziennych zadań. – komentuje Maja Medowska. 
„Lipton. Piramida Przyjemności Polaków” to badanie przygotowane przez markę Lipton. Jego celem jest zbadanie, w czym Polacy odnajdują codzienne przyjemności oraz podkreślenie ich znaczenia w życiu codziennym.

*Badanie przeprowadził PBS DGA w dniach 23-25.04.2010 na reprezentatywnej, losowej próbie n=1076 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Dane nie sumują się do 100, gdyż ankietowani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź.

Udostępnij lub polub post:

Dodaj komentarz

Top