You are here
Home > Zdrowie > Zgrabne ciało, sprawne stawy

Zgrabne ciało, sprawne stawy

Stawy stanowią najważniejszą składową część układu ruchu, a jednocześnie ze względu na skomplikowaną budowę i pełnione funkcje to właśnie one najczęściej ulegają uszkodzeniom. Jednocześnie mylne jest przekonanie, że problemy ze stawami dotyczą szczególnie osób starszych. Bóle stawów dotykają nie tylko coraz młodszych, ale mówi się już wręcz o chorobie cywilizacyjnej spowodowanej siedzącym trybem życia czy niewłaściwymi nawykami. Warto też podkreślić, że nadwaga oraz zbyt duży wysiłek fizyczny obciążający układ ruchowy mogą nasilać problemy ze stawami. Dbając o sylwetkę należy więc wybierać ćwiczenia i aktywności bezpieczne dla stawów.

Zgrabne ciało, sprawne stawyCiekawą propozycją szczególnie na wiosenne dni jest jazda na rolkach. Doskonale wpływa ona na sylwetkę i ogólną kondycję organizmu, pomagając zachować prawidłową wagę, a jednocześnie jest bezpieczniejsza dla stawów niż bieganie.

Mimo, że jazda na rolkach nie obciąża stawów, należy pamiętać, że podczas uprawiania każdego sportu istnieje ryzyko kontuzji. Aby jej zapobiec należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  1. Jeżdżąc na rolkach pamiętaj o ochraniaczach  –  na kolana, nadgarstki i łokcie.
  2. Nie przeciążaj stawów – dostosuj trening do własnych możliwości kondycyjnych stopniowo zwiększając jego długość i intensywność.
  3. Słuchaj swojego ciała  – każdy ból może sygnalizować  nadwyrężenie mięśni lub stawów.
  4. Często odpoczywaj – trwałe i nadmierne obciążanie stawów przyspiesza ich niszczenie i może powodować choroby stawów.
  5. Ćwicz regularnie –  aktywność fizyczna chroni stawy dzięki wzmacnianiu mięśni wokół stawów.
  6. Włącz do diety suplementy oparte na naturalnych składnikach, np. HYALDiet, którego stosowanie wspomaga mobilność stawów, wspiera procesy wzmacniające stawy, a tym samym wywiera korzystny wpływ na układ ruchu i funkcjonowanie stawów.
Udostępnij lub polub post:

Dodaj komentarz

Top